Május 31-én a Gyermeknap és a Pedagógusnap között a Fogyatékos gyermekek oktatási helyzetét tekintettük át, különösen a halmozottan és a súlyosan-halmozottan sérült gyermekek, valamint az autizmus spektrumzavarral élőkre fókuszálva, mivel számukra nincs leginkább megoldva a megfelelő, elégséges oktatás lehetőségei Magyarországon. Emiatt van az, hogy annyi gyermek van az otthonápolásban, holott állapotuk lehetővé tenné, hogy közösségben tanulhassanak társaikkal együtt. A rendezvényt igen nagy érdeklődés kísérte alátámasztva a téma aktualitását és fontosságát. Céljaink: minden magas támogatási szükségletű gyermek számára legyen minőségi iskolai oktatás, férőhely. Legyen széles ezen gyermekek számára is az oktatási intézmények palettája: szegregált oktatás, szociális integráció, vagy akár inkluzív iskolai keretek. De az is elengedhetetlen, hogy olyan nappali ellátókat is létre lehessen hozni, amelyek kis létszámúak, ahol a gyermek teljesítheti a tankötelezettségét és biztosítják, hogy akár élete végéig minőségi ellátást, fejlesztést, foglalkoztatást kaphasson. Természetesen mindez elérhető közelségben, a gyermek lakóhelyén. Egyesületünk évek óta tesz azért, hogy a helyzet javuljon, de közösen erősebbek, hatékonyabban tudunk lenni. Épp ezért, aki csatlakozni kíván az “Egyenlő hozzáférés az oktatáshoz!” munkacsoportunkhoz, jelentkezzen az info@lepjunkhogylephessenek.hu címen. A munkacsoport céljairól bővebben ide kattintva tájékozódhat.
Vélemény, hozzászólás?