Célunk
Azért dolgozunk, hogy megvalósuljon a fogyatékossággal élő gyermekek, köztük a súlyos, halmozott fogyatékossággal élő gyermekek számára az oktatáshoz való egyenlő hozzáférés biztosítása.
Mit teszünk ezért?
Arra törekszünk, hogy megerősítsük szervezetünk inkluzív iskolai modellprogramját, amely „A Holnap Iskolája” nevet viseli: ez a modell lehetőséget nyújt a fogyatékkal élő gyermekek, valamint a tipikusan fejlődő gyermekek számára, hogy az egyénre szabott oktatási terveken alapuló, minőségi, tehetségükre és érdekeikre épülő oktatást kapjanak. Más szervezetekkel, intézményekkel, valamint a fogyatékossággal élő gyermekeket nevelő szülőkkel együttműködve különböző lehetőségeket kínálunk a gyermekek számára, hogy módjuk legyen dönteni az általuk választott oktatási intézményeket illetően. Több szervezettel együtt dolgozunk a különböző oktatási programokhoz szükséges jogszabályi háttér kialakításához.
Célunk:
- lehetőséget biztosítani országosan egy új, kisebb (3-6 fő) családi intézménytípusra (CSAFNA, családi fejlesztő napközi) – jelenlegi modell VÖLGYZUGOLYHÁZ Alapítvány)
- lehetőséget teremteni országosan a szociális integrációra (sima iskola benne egy elkülönített csoport/osztály indult 2018. szeptemberétől, VENI VIDI VICI Alapítvány)
- A jelenlegi Nappali ellátók megreformálása (szükségletekhez igazodva alakuljanak át igazi humánus életet támogató nappali intézményekké – KACIFÁNTOS GYERMEKEINK MOSOLYÁÉRT Alapítvány, GEMMA, BLISS Alapítvány)
- inkluzív iskolai modell-program kidolgozása (A HOLNAP ISKOLÁJA tanulócsoport elindult 2018. szeptembertől, LÉPJÜNK, HOGY LÉPHESSENEK! KÖZHASZNÚ EGYESÜLET)
Hol tartunk most?
A inkluzív programunk jelenleg kísérleti tanulócsoportként működik, de az eredmények annyira jók, hogy azon dolgozunk, hogy saját inkluzív iskolát hozhassunk létre. Ez a fajta intézmény még nem létezik Magyarországon, ezért a fogyatékossággal élő gyermekek nem tudnak közösségi környezetben tanulni. Azt szeretnénk, hogy ez megváltozzon.
Módszereinkről
Tananyagokat, jó gyakorlatokat, tanulási és tanítási módszereket hozunk létre, amelyek alapján az inklúzió más magyarországi iskolákra is kiterjeszthető. Inkluzív szabadidős tevékenységekkel a tanulmányi csoport gyermekei már lehetőséget kapnak arra, hogy valóban szerepet vállaljanak egy olyan befogadó közösségben, amely azt is segíti, hogy maga a társadalom is egyre befogadóbbá váljon.
Hogyan segíthetsz TE?
Kérjük,
Köszönjük!
További információért keressétek fel a Holnap iskolája honlapját, vagy kövessetek minket a Facebookon!